Subject: FW: Riigitee nr 8 km 34,8 – 35,0 ja nr 11196 km 0,0 – 0,1 kaitsevööndis teevalgustuse projekt
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 26 Feb 2024 15:18:08 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/817-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, February 26, 2024 3:04 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Riigitee nr 8 km 34,8 – 35,0 ja nr 11196 km 0,0 – 0,1
kaitsevööndis teevalgustuse projekt

Tere

Saadan uuesti kooskõlastamiseks korrigeeritud projekti ning allkirjastatud
taotluse.

Lugupidamisega

Jonas Põlluveer

Projektijuht

Edites OÜ

tel (+372) 5302 5182

https://edites.eu/

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 15, 2024 3:44 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Riigitee nr 8 km 34,8 – 35,0 ja nr 11196 km 0,0 – 0,1
kaitsevööndis teevalgustuse projekt

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

*	Palume koostada ning esitada ka vastav taotlus (näidis manuses).

*	Palume nihutada maakaabli kulgemine võimalikult lähedale riigitee
maaüksuse piirini.

*	Palume asendiplaanil kajastada avatud kaeve kontuurid (sh
tingmärkides) ning võimalusel lahendada kõnniteega ristumine kinnisel
meetodil. Lisaks kajastada noolega kastis kaitsetoru andmed ja minimaalne
rajamis sügavus.

*	Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikute kaugused tee mulde
servast.

Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele
joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal
kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva
vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).

*	Ristmevälja joonisel kajastada kaeviku varisemisnurk 1:1.

*	Projekti asendiplaanil palume kajastada ristumise Jaama teega
noolega kastis kinnisel meetodil puurimise minimaalne sügavus.

*	Palume kajastada asendiplaanil projekteeritava valgustuse
juhtimiskilbi mõõtmed (kõrgus, pikkus, laius) ning kilbi kaugus tee
äärest.

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

*	Valgustusmaste ning teega seotud seadmeid ja
liikluskorraldusvahendeid kandvaid tugikonstruktsioone võib
sõidukipiirdesüsteemita teel paigutada teega külgnevasse vabasse ruumi
vaid juhul, kui need vastavad standardi EVS-EN 12767 nõuetele. Palume
seletuskirjas ning asendiplaanil kajastada valgusmastide vastavus
standardile EVS-EN 12767.

*	IKÕ plaanidel kajastada vastav tabel ning POS 1 tähis
asendiplaanil (näidis manuses).

*	Palume katendite taastamise osa käsitleda kogu ulatuses, hetkel
läbilõikel nn „töömahtude piir“ andmetel ei teostata katendite taastamist
nn kogu ulatuses.

Edastame ka teehoiuteenistuse elektriinseneri tähelepanekud.

1.	T-8 Tallinn-Paldiski maanteele projekteeritavad metallmastid (
5tk.) peavad olema ohutud mastid ehk HE tüüpi metallmastid ja nendele
vastavad betoon jalandid. HE-masti tüüp märkida joonisele ja seletuskirjas
välja tuua.
2.	Joonistel märkida asfaltkattel pidev äärejooned. Asendiplaanil on
mastide kaugused märgitud 2,05m; 2,01m.

Valgusarvutuses on kauguseks -  2,8m  valgustuse postist sõidutee
äärejooneni ja sõidutee laiuseks on valitud 7,0m.

T-8 riigiteel olevate valgustusmastide kaugused pidevast äärejoonest
peavad olema ühesugused nii joonisel kui ka valgusarvutuses.

3.	Materjalide kooseisus ei olnud spetsifikatsiooni. Palume lisada.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et projekti lahenduse osas võib tekkida veel
täiendavaid märkusi.

Vajadusel võite helistada või kirjutada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet